sobota, 30 czerwca 2012

Sobotnie ciasto,mniam,mniam.....

Witajcie!
Jak mija Wam pierwsza sobota wakacji?Mam nadzieję,że pogoda dopisuje,w Krakowie cudowny,słoneczny dzień,a momentami nawet zbyt gorący.No,ale z pewnością gdzieś na łonie natury w lesie,górach a może na plaży jest cudownie....Już sobie wyobrażam lekki wiaterek od morza,szum fal,mewy,piękne słońce,kurczę nic tylko jechać.Ale cóż nie każdy może teraz się urlopować więc dla osłody może przepis na jakieś domowe pyszności?Przyszła mi ochota na letnie,domowe ciasto i odgrzebałam mój ulubiony przepis na kruche ciasto z owocami i kruszonką.Generalnie jest to placek ze śliwkami,ale równie dobrze możecie zastąpić je innymi sezonowymi owocami,ja dzisiaj zrobiłam z czereśniami.Przepis mam od mojej Cioci i mam nadzieję,że nie będzie miała nic przeciwko podaniu go szerszemu gronu:)

PLACEK Z OWOCAMI I KRUSZONKĄ:

Składniki na kruszonkę:

2 szklanki mąki (możecie dać troszkę mniej jeśli wolicie żeby kruszonka była miękka)
1 szklanka cukru
1 kostka miękkiego masła
1 cukier waniliowy
Wszystkie składniki w misce dobrze wyrobić,zawinąć w ściereczkę i wsadzić do zamrażalnika.

Ciasto:

1,5 szklanki mąki
2 żółtka
7,5 dag cukru
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 cukier waniliowy
1/2 kostki miękkiego masła
olej zapachowy kilka kropli
duża łyżka śmietany 12% (gdyby przy wyrabianiu ciasto się kruszyło można jeszcze trochę śmietany dodać)
Składniki szybko zagnieść w misce,zawinąć i wsadzić na najwyższą półkę w lodówce.

1kg owoców umyć,wyjąć pestki i przekroić na połówki.Blachę wysmarować tłuszczem,ja wykładam jeszcze papierem do pieczenia.Wyłożyć ciasto i równomiernie je rozprowadzić cienką warstwą,na tym układamy owoce skórkami w dół,na wierzch dajemy kruszonkę.Piec w temperaturze 180 stopni około 50 minut,po wyjęciu posypać cukrem pudrem.

Jeśli kruszonki będziecie mieć za dużo (w zależności od blachy) to można resztę spokojnie zamrozić do następnego ciasta.
No to do dzieła,moje ciasto już upieczone i oczywiście wypróbowane,mówię Wam pychota.Dzięki Ciociu za taki prosty,a jednocześnie pyszny przepis.

SMACZNEGO!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz